Motor Terim Ve Tanımları
Motor : Isı enerjisini hareket enerjisine çeviren makine.
Ölü Nokta : Pistonun silindir içerisinde yön değiştirmek için bir an durakladığı yerdir.
Üst Ölü Nokta : Pistonun silindir içerisinde çıkabildiği en üst noktada bir an durakladığı yere denir.
Alt Ölü Nokta : Pistonun silindir içerisinde inebildiği en alt noktada bir an durakladığı yerdir.
Kurs (hacim) : Pistonun iki ölü nokta arasında süpürdüğü hacme denir.
Toplam Kurs : Silindir sayısı ile kurs hacminin çarpımıdır.
Yanma Odası Hacmi : Piston üst ölü noktada iken , piston tepesi ile silindir kapağı arasındaki hacme denir.
Toplam Yanma Odası Hacmi : Silindir sayısı ile bir yanma odası hacminin çarpımıdır .
Silindir hacmi 1 : Kurs hacmi ile yanma odası hacminin toplamıdır.
Silindir hacmi 2 : Piston alt ölü noktada iken piston tepesi ile silindir kapağı arasındaki hacme denir.
Çevrim : Bir motorda iş elde etmek için tekrarlanmadan meydana gelen olayların toplamına bir çevrim denir .
1. zaman . Emme
2. zaman . Sıkıştırma
3. zaman . İş elde etme ( patlama )
4. zaman . Egzoz
Not : Dört zanlı motorlarda bir çevrim için krankın 720 derece dönmesi gerekir , bu dört zamanın gerçekleşmesi gereklidir.
Ölü Nokta : Pistonun silindir içerisinde yön değiştirmek için bir an durakladığı yerdir.
Üst Ölü Nokta : Pistonun silindir içerisinde çıkabildiği en üst noktada bir an durakladığı yere denir.
Alt Ölü Nokta : Pistonun silindir içerisinde inebildiği en alt noktada bir an durakladığı yerdir.
Kurs (hacim) : Pistonun iki ölü nokta arasında süpürdüğü hacme denir.
Toplam Kurs : Silindir sayısı ile kurs hacminin çarpımıdır.
Yanma Odası Hacmi : Piston üst ölü noktada iken , piston tepesi ile silindir kapağı arasındaki hacme denir.
Toplam Yanma Odası Hacmi : Silindir sayısı ile bir yanma odası hacminin çarpımıdır .
Silindir hacmi 1 : Kurs hacmi ile yanma odası hacminin toplamıdır.
Silindir hacmi 2 : Piston alt ölü noktada iken piston tepesi ile silindir kapağı arasındaki hacme denir.
Vakum : Bir yerdeki hava veya basınç eksikliğidir , yani silindir içerisinde ki basıncın atmosfer basıncından düşük olmasıdır.
Zaman : Pistonun silindir içerisinde iki ölü nokta arasında yaptığı bor harekete bir zaman denir. Krank milinin 180 derece dönmesi ile bir zaman elde edilir.Çevrim : Bir motorda iş elde etmek için tekrarlanmadan meydana gelen olayların toplamına bir çevrim denir .
1. zaman . Emme
2. zaman . Sıkıştırma
3. zaman . İş elde etme ( patlama )
4. zaman . Egzoz
Not : Dört zanlı motorlarda bir çevrim için krankın 720 derece dönmesi gerekir , bu dört zamanın gerçekleşmesi gereklidir.