Reklam3

Dört Zamanlı Bir Motorda Çevrim


Emme Zamanı

Emme zamanı başladığında piston üst ölü noktadadır ve süpaplar kapalıdır. Piston alt ölü noktaya doğru hareket ederken basınç düşer , hacim artar ve silindirdeki vakum nedeni ile yakıt sisteminden 15/1 oranındaki hava/yakıt karışımı silindirlere dolar. Emme zamanının sonunda piston alt ölü noktadadır ve her iki supap kapalıdır. Krank 180 derece dönmüştür.


Sıkıştırma zamanı

Emme zamanının sonunda her iki supapın kapatılmasıyla piston silindir içerisinde alt ölü noktadan üst ölü noktaya doğru çıkarak içeride bulunan hava yakıt karışımını sıkıştırması olayına sıkıştırma zamanı denir.

İş / Ateşleme zamanı

Sıkıştırma zamanının sonunda silindir içerisinde bulunan hava yakıt karışımının yanma odasına sıkıştırılması ile oluşan basınç ve ısı yardımıyla motor üst kapağındaki bujinin ateşlemesi ile yanma odasında bulunan hava yakıt karışımının yanması sonucunda oluşan ısı enerjisi ile piston aşağı doğru hareket ederek biyel kolu yardımıyla hareketini krank miline iletir.


Egzoz zamanı

Ateşleme zamanının sonunda yanmış olan hava yakıt karışımını egzoz supabının açılmasıyla birlikte pistonun alt ölü noktadan üst ölü noktaya hareket etmesi sonucunda içerideki egzoz gazlarının egzoz supabından dışarı atılmasıdır.


Dizel motorlarda çevrim

Dizel motorlarda benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme sistemi bulunmaz. Buna karşın emme supabından içeriye yalnızca hava alınır , içeriye alınan hava sıkıştırılarak enjektör vasıtasıyla dizel (motorin) püskürtülmesi ile yanma olayı gerçekleşir.


İki zamanlı motorlarda çevrim

İki zamanlı motorlarda emme ve sıkıştırmanın birlikte , iş ve egzozun birlikte yapıldığı motorlardır. Dört zamanlı motorlardan farklı olarak her bir çevrimde (360°) bir iş meydana gelen motorlardır.

Popüler Yayınlar

Motor Terim Ve Tanımları

Motor Zaman Ayar Sistemleri

Külbütör Mekanizması

Motor Yağlama Sistemleri

Motor Soğutma Sistemleri

Silindir Bloğu

Manifoldlar

Üst Kapak Yanma Odaları

Supap Sisteminin BAKIMI