Reklam3

Araba Bakım Periyodik Bakım

Araba Bakım Periyodik Bakım

Araçların periyodik bakımları, marka ların belirlediği zamana göre (çoğunlukla 1 yıl) 

yada aralığa göre (10000-15000, 20000-30000, 30000-45000 km) olur. Bu 

bakımlarda araçtaki sıvı, filtre, ayar ve mekanik parça

bakım, kontrol ve değişimi yapılır.

Yeni alınan araçlarda 1000-3000 km arası küçük bir rodaj 

(alıştırma) bakımı yapılabilir. İlk 10000-15000 km araç filtreleri

(hava, yağ, yakıt, polen) ve sıvılar değişir (motor yağı) veya

seviyeleri kontrol edilir (motor soğutma suyu, fren hidroliği, vites kutusu-diferansiyel yağı, 

cam yıkama suyu vs.). Cıvata sıkılıkları, lastik diş kalınlığı ve basıncı, 

elektronik parça ve sistem kontrolleri yapılır.

İkinci 20000, 30000 km ve katlarındaki (40000, 60000) km bakımlarında araç ilk bakım ve kontroller tekrar yapılır. Bu bakımlara ek olarak buji değişimi (benzinli araç), far ayarı, boya kontrolü, test cihazı ile motor kontrol sistemi çalışma kontrolleri, egzoz 

gazı dumanının kontrolü, firma talimatı doğrultusunda V kayışı kontrol veya değişim işlemleri yapılır.

Her bakım süre veya periyodunda aynı işlemler tekrarlanır. Ancak firma 

talimatları doğrultusunda bazı parça ve sıvıları bozulmasa bile güvenlik için değiştirilmesi araç sahibine önerilir. 

Bu öneri ile değişimi önerilen süre/periyot ve parçalar aşağıdaki gibidir:

 Firmalara göre değişse bile genelde (2-3 yıl) 60000 km ve 

katlarındaki bakımlarda, debriyaj baskı ve balatasının, fren hidroliği sıvısının, 

soğutma sıvısının, ön düzen sistemi parçalarının, yardımcı sistem kayışlarının, 

bazı markalarda belirli modeller için kavrama ve vites kutusu veya otomatik vites 

kutusu yağ ve filtresinin değişimi önerilmektedir. Ayrıca bazı firmalar için yakıt 

sistemi ve yakıt deposu temizliği de tavsiye edilebilmektedir.

 Firma talimatlaında genelde (4/5 yıl) 90000/120000 km ve 

katlarındaki bakımlarda triger kayışı/zinciri ve gergi rulmanları, 

direksiyon hidrolik yağı, bazı markalarda vites kutusu (şanzıman) yağı değişimi 

önerilir.

Ayrıca normal olmayan şartlarda kullanılan araçlarda parça ve sıvı 

değişimi gerekli süre/periyotlardan önce yapılabilmektedir.

Popüler Yayınlar

Motor Terim Ve Tanımları

Motor Zaman Ayar Sistemleri

Külbütör Mekanizması

Dört Zamanlı Bir Motorda Çevrim

Motor Yağlama Sistemleri

Motor Soğutma Sistemleri

Silindir Bloğu

Manifoldlar

Üst Kapak Yanma Odaları

Supap Sisteminin BAKIMI